Pēc vairāk nekā 15 gadiem Latvijā atgriežas čempionāts rallijkrosā, kam šajā sezonā paredzēti seši sacensību posmi. Sacensībās piedalīsies liels skaits sportistu gan no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas, kā arī gaidāmi sportisti no Krievijas, Baltkrievijas un Somijas. Paredzams, ka lielākais sportistu skaits un sīvākās cīņas būs populārajā LADA RX klasē.
Aizvadot trīs veiksmīgas Latvijas rallijkrosa kausa sezonas, pagājušajā gadā Latvijas Automobiļu federācijā tika pieņemts lēmums, kas 2018.gadā rallijkrosa sacensībām piešķir čempionāta statusu. Rallijkross ir izcīnījis piekrišanu gan sportistu, gan skatītāju vidū.
Ivars Joelis, “SKN sports” komandas braucējs par savu 2018.gada sezonu autosportā: “Noteikti redzēsiet mani 26.maijā Biķerniekos, pirmajā rallijkrosa čempionāta posmā, visu sezonu startēšu un turpināsim cīnīties. Kā katru gadu izvērtējam tehniku, nereti to pielāgojam un piemērojam pilnīgi no nulles, lai sasniegtu ātrākus rezultātus. Manas priekšrocības pret konkurentiem – vienīgais, kas nāk prātā ir sacensību pieredze. Čempionāta statusa iegūšana padara sacensības nopietnākas, gatavošanās prasa vēl lielāku atbildību.”
“Kā jaunums šajā posmā – Xtreme kroskartu sacensības, šobrīd pieteikušies vairāki somu sportisti, igaunis un no Latvijas Jānis Baumanis. Paredzams, ka uz starta līnijas redzēsim, iespējams, pat divas dāmas no Latvijas. Aprunājoties ar sportistiem, ir skaidrs, ka ziemā ir strādāts pie tehnikas uzlabošanas un vajadzētu būt, ka sacensībās būs vairāk nekā 50 dalībnieki. Esam analizējuši un uzlabojuši organizatoriskās lietas, lai visiem ērtāk. Ja atskatāmies uz pagājušā gada sezonu, tad gan sev, gan sportistiem novēlu, lai nebūtu tādas dubļu cīņas, kādas piedzīvojām Bauskā!”, Rallijkrosa čempionāta organizators, Ivo Traubergs.
“Šogad mums ir diezgan piesātināta sezona, laiku veltām, lai iepazītu jauno tehniku, kas ir Eiropas līmenim atbilstoša. Iegādājāmies lielā steigā pavasarī, tagad darbs, lai kārtīgi iepazītos, tas ir sezonas galvenais uzdevums. Vai mums ir priekšrocības? Darbs, darbs un vēlreiz darbs, tad būs arī sportiska veiksme. Dēlam, Robertam Vītolam, šobrīd ir 15 gadi, bet tajā pat laikā, viņš ir pieredzējis – no sešu gadu vecuma dalība bagiju, kartingu un pagājušajā gadā arī NEZ rallijkrosa klasē, ar augstiem rezultātiem. Tas, ka rallijkrosa sacensībām ir čempionāta statuss – patīkams papildinājums, bet no gatavošanās viedokļa – mēs uz ikvienām sacensībām gatavojamies ļoti nopietni,” atklāj Provento Racing komandas vadītājs Uģis Vītols.
Latvijas čempionāta rallijkrosā atklāšana paredzēta Rīgā, 26. maijā – Latvijas Nafta Grand Prix posms Biķernieku sporta bāzē. Otrais posms, SKN Sports Grand Prix – 9.jūnijā, Biržos, Barona trasē. Sezonas vidū, 14.-15.jūlijā, ESSVE Grand Prix trešais rallijkrosa posms, kas norisināsies Rīgā, Biķernieku sporta bāzē, kur paralēli būs arī Baltic Sea Cup, NEZ kroskartu čempionāts un 14.jūlija vakarā paredzēts arī Spīdveja pasaules čempionāta posms. 4.augustā, ceturtais LČ posms jeb Latvijas Nafta Grand Prix, kas norisināsies leģendārajā Bauskas Mūsa Raceland trasē. Piektais posms, Valtek Grand Prix 18.augustā Jelgavā, atjaunotajā Rullīšu trasē. Savukārt sezonas noslēgums – 333 Grand Prix, kas norisināsies Ropažos, sporta kompleksā 333.